Samsung UE46B8000X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE46B8000X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

maxienl 17-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Tv scherm is goed maar de widgets worden nu al niet meer ondersteund. Er komt niets meer bij en het is traag. De nieuws gedeelte is lokale amerikaans nieuws en voor de rest zit er tussen de 16 (armoedig) widgets niet veel interssants bij. Inmiddels is er een UE46C model welke met het nieuwere Samsung Apps werkt in plaats van de yahoo widget modulde dus toekomstige nieuwe widgets zullen er niet zo veel meer komen.

Kortom, een half jaar na dato nu al achterhaald. Servicedesk zegt letterlijk. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de widgets maar Yahoo.

Heeft niemand het gevoel dat je belazerd bent met de internet@ gedeelte op de UExxB6000 UExxB7000 en UExxB8000 tv.

keislair 11-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

dit toestel (46B8090XP) nu enkele maanden in mijn bezit. voortreffelijk beeld, met name als er een HD zender op staat. kijkhoek wel wat klein, zeg maar buiten de sweetspot is het beeld iets waziger. 200Hz werkt ook voortreffelijk. kunt alles heel fijn instellen, tot het gamma aan toe. wel heel af en toe een hapering in het beeld, maar is verder niet storend. geen halo's en ook geen vegen bij snelle bewegingen. hij krijgt het beeld via een humax 5050c settopbox maar kan ook heel goed overweg met een CAM+ module. neem wel hoogwaardige kabels.

Coby69 31-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Het blijkt dat Samsung de rechtzaak tegen Sharp heeft verloren, omdat dit toestel geen 200hz heeft maar 100hz!!!
Met software is dit toestel geupgrade naar bijna 200hz....maar is dus maar 100hz. Hiermee hebben ze mij dit toestel onder valse voorwendselen verkocht, ik eis een andere.

Sandorsan 01-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Zoals eerder al beloofd, hier mijn beoordeling. Via Qplaza een Duitse versie besteld: model UEB8090XPXZG

Verder een muurbeugel, Jolly LCD-W211 besteld en de tv daarmee opgehangen. De voorkant van de tv hangt nu op 4,9 cm van de muur .. erg strak en echt net een schilderij.

Uiteraard de CI+ module van Ziggo er bij besteld en geïnstalleerd. Toestel gaf een foutmelding "CI+ error, toestel certificaat". Direct met Qplaza gebeld en enorm goed geholpen. We kwamen er samen niet uit en medewerker stelde voor om mijn elders aangeschafte CI+ kaart om te ruilen voor één van hun .. hulde!!! (ps. geen aandelen ;-) )

's avonds verder gekeken en terecht gekomen op de Ziggo Gebruikers Forum. Hier staat de juiste installatie procedure voor een CI+ kaart. Kijk hier voor de juiste procedure: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20686

Na deze procedure kon ik genieten van de volledige HD kwaliteit van dit scherm. Nu vijf dagen in het bezit en dit zijn mijn ervaringen:

Afstandbediening is erg prettig, vooral de rf communicatie ipv ir is een verademing. Zelfs vanuit de keuken kan de tv bediend worden.
Het wieltje in het midden is een drama, deze had of weg gelaten moeten worden, of uitgevoerd moeten worden met meer weerstand. Nu draai je vaker je doel voorbij, wat resulteert in meer irritatie dan vreugde.
De achtergrondverlichting daarentegen is wel makkelijk, ik hoop alleen dat dit een niet al te grote inbreuk is op de levensduur van de batterijen.

De tv zelf heeft een prachtig scherm met een goede kijkhoek.
De standaard instelling is véél te fel, maar bij deze recensies staat een instelling na callibratie die ik heb overgenomen. Na deze instelling vond ik de kleuren iets te flets, waarna ik de 'color' op 53 heb gezet. Mijns inzien een betere instelling, maar dat moet een ieder maar voor zich zelf bepalen.

Na het aansluiten van alle kabels vallen mij twee zaken op. De, vanwege de geringe ruimte, aangepaste scart aansluiting had van mij wel wat langer gemogen dan 10 centimeter. Als je dan toch een verloop bijlevert, doe dan een kabel van minimaal twee meter, zodat de scart niet achter de tv blijft. Nu blijft er een 'bult' achter de tv, wanneer de scart wordt gebruikt.
De verloopstekkers voor de 'tulp' pluggen zijn wel makkelijk zelf te verlengen. Dit levert geen ruimteprobleem op.

Verder mis ik de analoge audio out op de tv. Uiteraard gaat alle audio deze dagen via S/Pdif, maar mijn oude, maar nog degelijke Sony STR-DE245 heeft alleen maar analoog audio in en kan ik de tv nu niet via de receiver laten lopen .. jammer voor nu en minder jammer voor wanneer ik een nieuwe receiver heb aangeschaft.

Internet is een leuke aanwinst via de televisie, maar wat ik al eerder las, is dit erg traag en is het invoeren via de afstandbediening een regelrechte ramp ... zelfs voor mijn jongste dochter, die gewend is 1000 sms'jes per maand te versturen.

DLNA werkt perfect met Vista en Windows7. Ook na het installeren van Samsung share op mijn XP server kan de tv mijn computers direct vinden. Alleen het browsen van foto's en films gaat niet zoals een computergebruiker gewend is. Erg omslachtig en zeker iets om in een volgende firmware versie mee te nemen.

Dan het geluid. Het is begrijpelijk dat er in een zeer dunne tv geen volwaardige speakers zitten. Er is dan ook geen lage tonen gedeelte waar te nemen en wanneer in de equalizer de lage tonen open worden gezet, dan vervormd het geluid ietwat. Tijdens films de voorkeuze op 'spraak' zetten maakt het geluid acceptabel.

Als laatste de 200 Hz ... getest met en zonder deze optie, ben ik van oordeel dat dit een welkome optie is op deze tv. Voorheen had mijn Sharp LCD last van ghosting en kon deze de 'snelle' hedendaagse videoclips niet helemaal foutloos bijhouden. Nu met deze Samsung kan ik geen ghosting meer waarnemen.

in andere recensies gelezen dat in zwarte gedeeltes de backlight door schemert. In de standaard instelling is dat ook waarneembaar, na de geadviseerde instelling is dit verdwenen.

Kortom, voor 1930 euro de duurste tv ooit in huis gehaald, maar met deze kwaliteit en mogelijkheden is dit wel besteed.

Trgt 27-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Prima LED tv met prachtige kleuren. Internet tv valt wel tegen. Het zoeken op youtube bijvoorbeeld is erg omslachtig met de geleverde remote controller.

Raar dat Samsung de 8000 serie niet meer zou kunnen leveren in NL in verband met een patentprobleem. Samsung heeft groots ingezet op de LED series.

De samsung levert overigens LED tv's met edge led. Dus alleen de randen zijn LED. Sharp en LG hebben volgens mij full LED tv's die ook nog eens goedkoper zijn (volgens mij). Dit is wel raar. Heeft iemand ervaring met Full LED tv's??

deeste 148 23-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Ben zeer tevreden over dit toestel en zijn verlichte afstandsbediening, alleen het wieltje in het midden is zeer onhandig !!!

roelvv 20-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Erg mooi toestel, maar na een week omgeruild voor de samsung plasma PS50B850.
Geluidskwaliteit van de 8000 viel tegen, maar was acceptabel door gebruik van een surround installatie. Beeldkwaliteit: tsja..op zich zeer fraaie contrast, vlijmscherp beeld, maar zeer teleurstellend bij donkere scenes. Het toestel had niet alleen last van een slechtere kijkhoek dan verwacht, het had ook bijzonder veel last van bleeding: lichtere 'vlekken' in de zwarte filmbalken, vaak doorlopend in de filmbeelden, maar ook vaak zichtbaar aanwezig in beeldvullende beelden.
Dat was met geen mogelijheid te verhelpen. Veel (geadviseerde) calibratie instellingen geprobeerd, ook led backlight op 0, het maakte allemaal niet uit. Het viel iedereen die over de vloer kwam meteen op.
Erg jammer dat zo'n duur toestel qua prijs/kwaliteit uiteindelijk zo tegenvalt.
En natuurlijk kun je dan het circus starten van omruilen voor een ander exemplaar, maar het vertrouwen in een goed 8000 lcd panel is dan toch weg. Ook op internetfora lees je dat dit punt een serieus probleem is, maar er ook goede exemplaren bestaan die minder last van bleeding hebben. Maar ja, je zult een exemplaar hebben die er na je garantieperiode last van krijgt...
Uiteindelijk omgeruild voor de samsung plasma PS50B850.
Ben zeer onder de indruk van dit toestel. Aantal dagen flink uitgetest met analoge, digitale en HD televisie (upc), en ook met DVD, BluRay en xbox360. Grandioos beeld.
Geen bleeding, uitstekende kijkhoek, betere zwartwaarden, iets beter geluid (hoewel voor mij minder relevant) en ook prachtig qua (dun) design.
Voor mij de overtuiging dat lcd het absoluut nog niet haalt bij plasma.
De zgn bromtoon die dit toestel zou hebben, is door een modificatie al aangepast door samsung (bij mij ieder geval niets van te horen).
Ook nog eens aanzienlijk goedkoper dan de 8000 serie.
Hier dus wel een meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Hulde voor plasmavisie Lunteren. Daar is de klant echt nog koning met een hoofdletter K.

Jammer

Anneveldt 13-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Een prachtige tv, zowel in design als beeld. Als je hem ophangt met de Samsung Wall mount, komt de voorkant van je TV op nog geen 4 cm van je muur. Net een schilderij.

Als je een echt uitgebreide review wilt lezen, compleet met diepgaande technische testresultaten, kijk dan eens hier: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b8000-20091211161.htm
(gaat over de 40 inch versie, maar zoals ze zelf ook al zeggen: dat verschil maakt niets uit)

Belangrijke tip: de standaardinstellingen zijn verschrikkelijk. Die zijn overduidelijk bedoeld om met wilde, overdreven kleuren en helderheid de aandacht in winkels te trekken. Door meerdere gebruikers geteste en aanbevolen instellingen vind je hier:

(let niet op de UN typering, dat is de internationale aanduiding, het is dezelfde TV)

Ik heb deze instellingen overgenomen, met als gevolg: een prachtig, strak stottervrij, gedetailleerd beeld met natuurlijke kleuren, diepe zwarttinten en subtiele overgangen tussen lichte en donkere scenes. Een van de aanraders is om de 200Hz optie uit te zetten. Bij films van bijv. een pc stottert het beeld als een oude auto op een hobbelige landweg.

Ik lees op deze site behoorlijk wat gemopper van mensen die het beeld van Samsung LED TV's niet goed genoeg vinden, maar ik vrees dat zij die standaard instellingen gebruiken. Zoals je op de eerste link kunt lezen, is namelijk vooral de vakpers buitengewoon te spreken over deze tv.

Het geluid heb ik even geprobeerd, maar daar zul je niet warm van worden. Dit is een tv die je in een home cinema systeem wilt gebruiken. Bij mooi beeld hoort goed geluid.

Ik heb de Internetstick erbij gekocht, maar na de eerste test heb ik die niet meer gebruikt. Hetzelfde geldt voor het kunnen afspelen van films via de USB stick. Het is het net niet. Bepaalde geluidsformaten en coderingen worden niet ondersteund en het zijn allebei opties die je absoluut niet nodig hebt. Zeker als je er bijv. een Mediacenter aan hebt hangen.

De enige aanrader is de eerder genoemde wallmount. Een design-tv verdient immers een design ophangsysteem.

menno010 22-11-2009

hallo mensen,

ik heb deze televisie gisteren aangeschaft en het is één woord geweldig!! De kijkhoek en resolutie is echt niks op aan te merken.
Ook de widgets die de tv als optie heeft zijn gebruiksvriendelijk, ik had hier m'n twijfels over.

Ik kan deze tv iedereen aanbevelen zeker voor de gamers onder ons. Heb zelf een ps 3 en het beeld is geweldig met de 200hz.

jaspers57 18-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

De Samsung UE46B8000 is een mooie televisie met een schitterend beeld.
Alleen de geluidskwaliteit van deze t.v. is erg onder de maat en klinkt blikkerig wat erg jammer is.Het is volgens de verkopers onmogelijk om bij zo,n platte t.v. een goede geluidskwaliteit te bieden ( kleine platte speakers)
Je moet er een cinemaset bijkopen om optimaal van films of muziekprogamma,s te kunnen genieten en dat doe je dan ook.

Jan uit Groningen 05-11-2009

UPDATE:

Het lijkt erop dat Samsung Nederland ook 'kieskeurig'leest!

Het probleem met de firmware is opgelost. De firmware voor de 8000 serie is op zowel de Nederlandse als de Duitse Samsung site identiek, waardoor er geen problemen meer kunnen ontstaan, door toepassing van een onjuiste versie en met name voorheen die van de Nederlandse site . Overigens is laatste firmware van 31 oktober 2009.

Ik wil 'JWI' bedanken voor de tip voor het aansluiten van de koptelefoon via de scart-aansluiting. Ik heb nog zo'n speciale verloopstuk, waar een koptelefoon-aansluiting op zit.

De toestel welke ik ruim 2 maanden heb aangeschaft blijft mooi, hoewel als ik enige tijd
met een helder beeld, denk aan google, op de pc via dit beeldscherm bezig geweest, wel enige wit licht doorlaat, vooral in de rechter onderhoek. Zwart is niet meer zwart, maar na enige tijd hersteld ie zich wel weer.

Overigens tijdens het schakelen naar een ander HDMI aansluiting laat hij wel enige lichtpunten zien van de LED verlichting. Is dit normaal of behoor je dit helemaal niet te zien?

Helaas zijn er nog te weinig programma's die werkelijk HDTV uitzenden, dus ik smacht echt naar het moment dat alles HDTV is. Het s werkelijk een plaatje met een ontzettende diepgang en realisch, zoals je het ook zal waarnemen, als jezelf ter plekke bent. Waarom is bijv studio sport rechtstreeks wel in HDTV en in de herhaling of overdag weer iet. Hebben wij hier te maken met een dure techniek?

Jan uit Groningen

Yves de corte 16-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE46B8000X

Heb deze tv nu een week.
Zéér tevreden over, prachtig beeld, heel veel opties (heb de wifi dongle van Samsung aangesloten).
Om kort te zijn: Héél tevreden over mijn aankoop. Mijn vorige tv was een panasonic plasma (42PZ85) en deze Samsung heeft een nog mooier beeld.
Geluid kan ik niet beoordelen gezien alles via mijn Home center gaat.

alex de bruijn 01-08-2009

Sinds 28-juli in bezit.

In 1 woord; SUPER.
Het beeld is fantastisch, mogelijkheden genoeg (al is dit soms wat lastig zoeken, maar het gaat om het beeld). In combinatie met HD digitale televisie is het echt een genot om naar te kijken. Alsof je in je eigen minibioscoop zit. Ook de gebrande dvdtjes zijn spatzuiver.